Holiday closure Monday May 28: Most county offices will be closed in observance of Memorial Day.

Got questions?

E-mail: Health Matters

Phone: 206-205-5017

While no single food is a magic bullet, eating lots of flavonoid-rich foods may help protect your heart.An analysis of more than 133 studies linked dark chocolate (70% cocoa) to a decrease in blood pressure. The Fighting Flavonoids 

While no single food is a magic bullet, eating lots of flavonoid-rich foods may help protect your heart.

An analysis of more than 133 studies linked dark chocolate (70% cocoa) to a decrease in blood pressure. Soy protein was associated with lower blood pressure and lower LDL (bad cholesterol), and drinking green tea also lowered LDL.

Other foods high in flavonoids include dark-colored fruits and vegetables like spinach, blueberries, purple grapes, onions, garlic, Brussels sprouts, and cranberries.

Source: American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 88, pg. 38